Lasteaiaõpetaja abi (ekspress), kutseeksamiks ettevalmistusega.
Lasteaiaõpetaja abi aitab korraldada õppe- ja meelelahutustegevusi lastele, jälgides nende turvalisust ja hügieeni ning toetades nende sotsialiseerumisprotsessi, tagades nende positiivse suhtlemise, kaasates erinevaid vajadusi omavaid lapsi.
Kursus on mõeldud inimestele, kes juba töötavad pedagoogika ja/või lastehoiu valdkonnas ning soovivad süvendada ja süstematiseerida oma erialaseid teadmisi.
Samuti antakse võimalus jätkata õpinguid ja valmistuda kvalifikatsioonieksami sooritamiseks.
ÕPPEKAVA RÜHM
Valdkond: Tervis ja heaolu;
Suund: Heaolu;
Rühm: Lastehoid ja teenused noortele.
ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Kutsestandard Lapsehoidja, tase 4, kompetentsid B.2.1 – B.2.6 ja B.2.8
KOOLITUSE EESMÄRK
Koolituse eesmärk on anda osalejatele vajalikud teadmised ja oskused töötamiseks lasteaiaõpetaja abina/assistendina ning valmistada neid ette oma rolli tõhusaks ja vastutustundlikuks täitmiseks. Koolitusel keskendutakse laste arengule, pedagoogilistele meetoditele, suhtlemisoskustele, tervise ja hügieeni aspektidele, lasteaia keskkonna korraldamisele, inklusiivsele haridusele ning praktilisele rakendamisele ja eneseanalüüsile.
Lisaks on võimalik jätkata õpinguid ning valmistuda kvalifikatsioonieksami sooritamiseks.
KOOLITUSE TULEMUS
Koolituse lõppemisel õppijad:
Mõistavad lasteaiaõpetaja abi rolli, põhiülesandeid ja vastutust, mis on seotud selle ametiga.
On teadlikud erinevas vanuses laste arengust ja eripäradest ning mängu rollist nende arengus ja õppimisel.
On võimelised rakendama pedagoogilisi meetodeid, sealhulgas mängulisi õppevorme ja individuaalsete õppekavade koostamist, et tõhusalt toetada õppeprotsessi ja rahuldada laste individuaalseid vajadusi.
Valdavad erinevas vanuses lastega tõhusa suhtlemise oskusi ning oskavad koostööd teha vanematega ja lahendada konflikte.
Mõistavad tervisliku toitumise ja une tähtsust laste arengus ning järgivad lasteaias ohutusnõudeid ning valdavad esmaabi andmise põhitõdesid.
Korraldavad lastekeskkonna turvalisust, juhivad mängu- ja õppeprotsesse ning suudavad tõhusalt organiseerida laste tegevuste ja puhkeaja režiimi.
Oskavad töötada erivajadustega lastega, toetades nende kaasamist hariduskeskkonda, samuti arvestavad kultuurilist mitmekesisust ja kohanduvad erinevate laste vajadustega.
SIHTGRUPP
– Täiskasvanud, kes soovivad omandada uusi teadmisi ja oskusi, või täiendada varasemalt omandatud teadmisi ja oskusi lastehoiu valdkonnas.
– Täiskasvanud, kes on varem lastehoiu valdkonnas töötanud, kuid on ajapikku oskused unustanud ja soovivad neid nüüd värskendada.
TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Keskharidus, kehtiv tervise tõend
KOOLITUSE ÜLDINE MAHT
Õppe kogumaht on 100 akadeemilist tundi, neist:
50 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
30 akadeemilist tundi praktilist õpet,
20 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.
Teoreetiline õppe hõlmab:
Loengud, arutelud, situatsioonide modelleerimine, seadusaktide uurimine.
Praktiline epee hõlmab:
Situatsioonilised ülesanded.
Iseseisev töö hõlmab:
Kodutööde tegemine. Eneseanalüüs.
ÕPPESISU
Moodul 1: Sissejuhatus lasteaiaõpetaja abi rolli (8 akadeemilist tundi)
– Tutvumine lasteaiaõpetaja abistaja/assistendi töö iseloomustega
– Ülesannete ja vastutuse mõistmine töös
– Meetodid lastega erinevate vajadustega suhtlemiseks
Moodul 2: Lapse arengu ja kasvatuse psühholoogia (16 akadeemilist tundi)
– Laste arengu ja kasvatuse sissejuhatus
– Sissejuhatus inklusiivse hariduse alustesse ja põhimõtetesse
– Laste füüsiline areng
– Laste intellektuaalne areng
– Laste emotsionaalne ja sotsiaalne areng
– Psühholoogiline tugi ja koostöö vanematega
– Probleemide lahendamine ja konfliktide ennetamine
– Efektiivne suhtlemine erinevas vanuses lastega ja erinevate vajadustega lastega
Moodul 3: Pedagoogilised meetodid ja õppekava toetamine (10 akadeemilist tundi)
– Laste käitumise juhtimine
– Õppetöö mänguliste vormide kasutamine
– Individuaalsete lähenemiste väljatöötamine õppekavades, sh erivajadustega lastele
– Õppekava elluviimise toetamine läbi lastekeskse töö, arvestades laste mitmekesisust
Moodul 4: Tervis ja hügieen lasteaias (8 akadeemilist tundi)
– Tervisliku toitumise ja une tähtsus laste arengule
– Hügieeninõuete järgimine lasteaias
Moodul 5: Esmaabi algtõed ja lasteaias ette tulevad olukorrad (16 akadeemilist tundi)
Moodul 6: Suhtlemisoskused ja koostöö lapsevanematega (8 akadeemilist tundi)
– Tõhus suhtlemine eri vanuses lastega
– Lapsevanemate nõustamine ja koostöö
– Probleemide lahendamine ja konfliktide ennetamine
Moodul 7: Lasteaia keskkonna korraldamine (10 akadeemilist tundi)
– Kõigi laste hariduskeskkonna ohutuse ja kättesaadavuse tagamine
– Adaptiivse tehnoloogia ja seadmetega töötamise oskuste arendamine
– Rühmaruumi korraldus
– Mängu- ja õppematerjalide haldamine
Moodul 8: Kultuuriline mitmekesisus ja kohanemine erinevate vajadustega lastega (8 akadeemilist tundi)
Moodul 9: Praktiline rakendamine ja refleksioon (8 akadeemilist tundi)
– Praktilised harjutused, rollimängud ja stsenaariumid
Moodul 10: Kvalifikatsiooninõuete ja nende täitmise mõistmine ning kvalifikatsioonieksamiks ettevalmistumise kord. (8 akadeemilist tundi)
– Eneseanalüüs. Karjäärivõimaluste areng.
– Kvalifikatsioonieksami ettevalmistamise protseduurid ja dokumentide esitamise kord
– Vastuvõtukomisjon: Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon (ESTA).
– Nõuded >
– Avalduse esitamine >
*Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord määratakse kindlaks õppeplaaniga, mis antakse õpilasele enne koolituse algust.
KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetatavas alas ja õpetamiskogemus
SOOVITATAV KIRJANDUS
1. Riigi Teataja – seadusandlus, teemakohased normatiivaktid.
Isik, kes töötab lastega, peab vastama nõuetele vastavalt § 45/4 Sotsiaalhoolekande seadusele ja § 20 Koolieelse lasteasutuse:
– Sotsiaalhoolekande seadus
– Koolieelse lasteasutuse seadus–
– Tervisekaitsenõuded lapsehoiuteenusele
Lisaks peab ta demonstreerima professionaalsust ning pädevust lastega töötamisel.
2. ”Laste areng ja kasvatus lasteaias” Maria Kask, 2022
3. ”Suhtlemisoskused ja koostöö lastevanematega” Liisa Tammik, 2023
4. ”Tervis ja hügieen lasteaias”Marta Saar, 2021
ÕPPEPROTSESS
ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID
Ärikool koolituskeskuse õpperuumid asuvad Tallinnas aadressil Vilmsi 47. Kõik kasutatavad õppeklassid vastavad tööohutuse ja töötervishoiu nõuetele, olles piisavalt valgustatud ning varustatud üldventilatsiooni ja konditsioneeridega.
Õppeklassid on varustatud kaasaegsete õppevahenditega (ekraan, dataprojektor, arvuti, tahvel jne). Õpperuumides on internet ja WiFi, mis on koolitusel osalejatele tasuta. Mugavaks pikaajaliseks viibimiseks on koolituskeskuses olemas abiruumid – garderoob, tualetid, köögiblokk koos kohvimasinaga, sooja ja külma veega, mikrolaineahi toidu soojendamiseks, nõudepesumasin, nõud ning kohvi- ja teetarvikud. Koolituskeskuse lähedal asuvad mitmed ühised toitlustusettevõtted ja toidukauplus.
Erakorralise olukorra või muude vääramatu jõu asjaolude korral või kokkuleppel koolituskeskusega võib õppetöö osaliselt toimuda distantsõppena (ZOOM, MS Teams).
ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetiliste ja praktiliste õppuste vormis, mis on ühendatud õppekava teemade kaupa. Õppemeetodid hõlmavad aktiivseid loenguid, diskussioone, rühmatöid, situatsioonide modelleerimist ja lahendamist, rolliülesandeid ning vajaduse korral tööd temaatilise tarkvaraga.
ÕPPEMATERJALID
Õppejõu algatusel võidakse koolituse ajal anda õppijatele jaotusmaterjale paberil ja/või elektroonilisel kujul, videomaterjale ja/või õppefilme. Õppematerjalid on kõigile õppijatele tasuta. Enamikul juhtudel võivad õppijad teha foto- ja videosalvestusi, kui see ei lähe vastuollu õpetaja nõudmistega autori materjali konfidentsiaalsuse tagamiseks.
HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED
Õppetöö käigus täidavad õppijad praktilisi ja situatsiooniülesandeid või iseseisvaid ülesandeid, saades nende kaudu õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet.
Kursuse lõpus sooritab õppija lõpueksami:
1. Eneseanalüüsi vorm õppimise ja edasise karjääri arengu kohta. Hindamiskriteeriumid:
– Konstrueerib, kujundab ja esitab eneseanalüüsi vormi vastavalt juhendaja juhistele.
2. Situatsiooniline ülesanne. Hindamiskriteerium:
– Edukas sooritamine eeldab praktilise situatsiooni lahendamist vastavalt juhendaja antud juhistele.
3. Toiduhügieeni test. Hindamiskriteerium:
– Edukas sooritamine eeldab õiget vastust vähemalt 75% küsimustele.
VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Õppijatele, kes on osalenud õppetöös vähemalt 75% ulatuses, saavutanud õppekavas kehtestatud tulemused ja edukalt sooritanud atesteerimise, väljastatakse vastav Tunnistus.
Õppijatele, kes on võtnud osa õppetööst vähemalt 50% ulatuses, kuid ei ole läbinud õppetööd õppekavas nõutud mahus või ei ole sooritanud atesteerimist ning ei ole saavutanud õppetöös ettenähtud tulemusi, väljastatakse päringu korral Tõend õppetöös osalemise kohta, näidates ära läbitud õppemahu.
KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE
HIND: 1880 € + KM
Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust.
REGISTREERIMINE
Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:
1) kursuse registreerimisvormi küljetulbal.
2) e-postiga aadressile arikoolitus@gmail.com
3) helistades numbrile +372 559 84 808
Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:
- Õpilase ees- ja perekonnanimi
- Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
- Kursuse nimetus
- Õppekeel
- Õppetöö alguse kuupäev
- Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.
LISATEENUSED
Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda siin>>
*Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.
Programmi viimane heakskiitmine: 06.08.2023a.
Number dokumendihaldussüsteemis: Ar/23-31