Taastav hooldus traumade, infarkti, insuldi, onkoloogia ja muude keeruliste haiguste järel

Programm valmistab ette hooldustöötajaid, kes on võimelised professionaalselt toetama patsiente taastumisprotsessis. Osalejad õpivad rakendama taastava hoolduse füüsilisi meetodeid (füsioteraapia, tegevusteraapia), tagama hügieeni, toitumist, ohutut keskkonda ja andma esmaabi. Omandatud teadmisi ja oskusi saab rakendada pikaajalise hoolduse asutustes, haiglates, hospiitsides ja koduhoolduses – töös eakate, vähese liikuvusega ja haigete inimestega. Hooldustöötaja tegutseb koostöös meditsiinipersonaliga.

ÕPPEKAVA RÜHM

Valdkond: Tervis ja heaolu
Suund: Heaolu
Rühm: Eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine

ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS

Hooldustöötaja, tase 3

KOOLITUSE EESMÄRK 

Anda õppijale teadmised, oskused ja hoiakud, mis on vajalikud taastava hoolduse osutamiseks inimeste taastumisprotsessis pärast traumasid ja haigusi, arvestades nende füüsilisi, psühhoemotsionaalseid ja sotsiaalseid vajadusi.

KOOLITUSE TULEMUS

Koolituse lõppemisel õpilane: 

  • Tunneb meditsiinilise taastusravi põhimõtteid ja eetilisi aluseid töö tegemisel pärast traumasid ja
    haigusi
  • Rakendab taastava hoolduse põhilisi füüsilisi meetodeid
  • Valib ja kasutab hoolduse abivahendeid
  • Tagab patsiendi isikliku hügieeni ja sanitaarse hoolduse
  • Korraldab patsiendi toitumist taastusravi perioodil
  • Aitab taastada kaotatud funktsioone ja kohaneda piirangutega
  • Osutab esmaabi erakorralistes olukordades ja traumades
  • Koostab individuaalse hoolduskava, arvestades patsiendi diagnoosi, vanust ja funktsionaalset
    seisundit

SIHTGRUPP

  • Inimesed, kes soovivad valida eriala hoolduse valdkonnas, pakkudes abi haigetele ja eakatele,
    parandades nende elukvaliteeti ning tagades vajaliku hoolitsuse ja toetuse

  • Hooldustöötajad, kes soovivad täiendada oma pädevusi taastava hoolduse alal;

  • Inimesed, kes hooldavad kodus eakaid, liikumispuudega või krooniliselt haigeid lähedasi;

  • Inimesed, kes juba töötavad hooldustöötajana, kuid kellel puudub vastav kutse- või erialane ettevalmistus.

TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS 
Põhiharidus.

KOOLITUSE ÜLDINE MAHT

Koolituse kogumaht on 240 akadeemilist tundi, millest:

  • 90 akadeemilist tundi teoreetilist õpet
  • 130 akadeemilist tundi praktilist õpet
  • 20 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.

Teoreetiline õpe sisaldab: loenguid, arutelusid ja situatsioonide modelleerimist.
Praktiline õpe hõlmab: töö reaalses töökeskkonnas.
Iseseisev töö hõlmab: iseseisvaid ülesandeid.

ÕPPESISU

Moodul 1: Taastava hoolduse alused (5 tundi)

  • Meditsiinilise taastusravi mõiste ja eesmärgid
  • Traumajärgse taastumise etapid
  • Hooldustöötaja roll ja vastutus
  • Individuaalse hooldusplaani mõiste
  • Eetilised ja õiguslikud alused

Moodul 2: Füüsilised taastamismeetodid (14 tundi)

  • Füsioteraapia põhimõtted ja näidustused
  • Tervisevõimlemine: harjutused ja hingamistehnikad
  • Tegevusteraapia: igapäevaoskuste taastamine
  • Massaaž: liigid, näidustused, tehnika ja ohutus
  • Hooldustöötaja toetus patsiendile taastumise ajal

Moodul 3: Turvalise keskkonna loomine (7 tundi)

  • Turvalise elukeskkonna planeerimine ja kujundamine
  • Abivahendite liigid ja sobiv valik
  • Tutvumine abivahendite pakkujate valikuga (Invaru, Tervise Abi)
  • Sotsiaaltoetuste alane nõustamine
  • Majapidamistööde korraldamine patsiendi kodus
  • Isikukaitsevahendite kasutamine, kaasaarvatud nakkusohtlik keskkond
  • Keskkonnasõbralikud puhastusmeetodid ja kodukeemia ohutu kasutamine

Moodul 4: Isiklik hügieen ja sanitaarolud (5 tundi)

  • Patsiendi isikliku hügieeni tagamine
  • Rõivaste ja voodipesu valik
  • Ruumide korrashoid ja sanitaarsete normide järgimine
  • Nahahooldus ja lamatiste ennetus
  • Koristusplaanide ja sanitaarrežiimi kontroll ja säilitamine
  • Patsiendi julgustamine osalema hügieeni- ja majapidamistöödes vastavalt tema võimekusele

Moodul 5: Tervislik toitumine taastava hoolduse käigus (6 tundi)

  • Dieettoitumise põhimõtted diagnoosi ja vanuse järgi
  • Toitmisviisid ja abi söötmisel
  • Toidu valmistamise ja säilitamise hügieen
  • Menüüpõhja koostamine, arvestades energiavajadust ja diagnoosi

Moodul 6: Ergonoomika ja tegevusteraapia (16 tundi)

  • Meditsiinilise ergonoomika alused hoolduse valdkonnas
  • Funktsioonide taastamine: kõnd, koordinatsioon, neelamine, kõne
  • Kohanemine funktsionaalsete piirangutega
  • Iseseisvuse toetamine igapäevaelus

Moodul 7: Psühholoogiline tugi patsiendile ja perele (5 tundi)

  • Meditsiinipsühholoogia alused
  • Emotsionaalne kohanemine traumaga
  • Meeste ja naiste psühholoogilise toe eripärad
  • Pere ja lähedaste toetamine
  • Palliatiivse hoolduse alused

Moodul 8: Spetsiifiline hooldus erinevates valdkondades (16 tundi)

  • Kardioloogiline hooldus ja taastav toetus
  • Neuroloogiline taastusravi ja hooldus
  • Onkoloogiline hooldus: kehaline ja emotsionaalne taastumine
  • Ortopeediline abi ja operatsioonijärgne taastumine
  • Kopsuhaigustega seotud hooldus: hingamisabi
  • Reumatoloogiline hooldus: hooldus piiratud liikuvusega patsientidele
  • Vanusega seotud füüsiliste, vaimsete ja sotsiaalsete muutuste äratundmine
  • Eakate igapäevategevuse toetamine ja iseseisvuse jätkamine
  • Hooldusplaani koostamine patsiendi diagnoosi, vanuse ja seisundi alusel

Moodul 9: Esmaabi andmine (16 tundi)

  • Esmaabi traumade, põletuste, mürgistuste ja külmakahjustuste korral
  • Tegutsemine minestuste, hammustuste, uppumise ja elektrilöögi korral
  • Anafülaktilise šoki äratundmine ja sekkumine
  • Südame-pulmonaalse elustamise põhiinfo ja algoritm
  • Praktiline harjutamine ja testimine

Iseseisev töö:

  • Toiduhügieen
  • Päevamenüü koostamine arvestades diagnoosi ja kalorsust
  • Vitamiinide ja mineraalainete kasutamise vajaduse analüüs
  • Õppekäik abivahendite spetsialiseeritud poodi
  • Individuaalse hoolduskava koostamine arvestades konkreetset diagnoosi

*Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord määratakse kindlaks
õppeplaaniga, mis antakse õpilasele enne koolituse algust.

KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetataval alal ja töökogemus õpetajana.

SOOVITATAV KIRJANDUS

1. Riigi Teataja – Sotsiaalhoolekande seadus
2. Riigi Teataja – Töötervishoiu ja tööohutuse seadus
3. Hooldustöötaja, tase 4 kutsestandard
https://www.kutseregister.ee/ctrl/et/Standardid/vaata/11329306
4. Hooliva Hooldaja käsiraamat
5. Nienstedt, W., Hänninen, O., Arstila, A., Björkqvist, S.-E. (2009). Inimese
füsioloogia ja anatoomia. Tallinn: AS Medicina
6. Peet-Henn Kingisepp. Inimese füsioloogia. Ilmumisaasta: 2019
https://atlex.ee/toode/inimese-fusioloogia/
7. Esmaabi käsiraamat
8. Gunnar Männik Ülekoormusvigastused. Vältimine, ravi, harjutused. Ilmumisaasta
2022.https://rahvaraamat.ee/p/ülekoormusvigastused-vältimine-ravi-
harjutused/1768379/et?isbn=9789916694978

ÕPPEPROTSESS

ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID

Ärikool õppekeskuse õppeklassid asuvad aadressil:  Tartu mnt. 43 (Scala City), 6 korrus, ruumid 6.2, 10128, Tallinn. Kõik õppeklassid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele – ruumid on piisava valgustuse, üldventilatsiooni ja konditsioneeridega.

Õpperuumid on varustatud kaasaegsete õppevahenditega (ekraan, dataprojektor, arvuti, tahvel jm). Ruumides on internetiühendus ning Wi-Fi on koolitusel osalejatele tasuta.

Pikaajaliseks ja mugavaks viibimiseks on õppekeskuses olemas abiruumid: garderoob, tualetid, kööginurk koos kohvimasina, sooja ja külma vee, mikrolaineahju, nõudepesumasina, nõude ning kohvi- ja teetarvikutega.

Õppekeskuse läheduses asub mitmeid toitlustusasutusi ja toidukauplusi.
Õppekeskus paikneb liftiga hoone kuuendal korrusel.

ÕPPEMEETODID

Kursus on üles ehitatud teoreetiliste ja praktiliste tundide vormis, mis on ühendatud õppekava teemade kaupa.

Õppemeetodid: aktiivsed loengud, arutelud, grupitööd, situatsioonide modelleerimine ja lahendamine, rollimängud. Praktika toimub reaalses töökeskkonnas.

ÕPPEMATERJALID

Õppejõu algatusel võidakse koolituse ajal anda õpilastele jaotusmaterjale paberil ja/või elektroonilisel kujul, videomaterjale ja/või õppefilme.
Õppematerjalid on kõikidele õpilastele tasuta.

Õppeprotsessi salvestamine (sealhulgas foto-, video- ja helisalvestamine) on lubatud ainult koolitaja ning kõigi nende osalejate eelneval nõusolekul, kelle isikuandmed (sh kujutis, hääl või ütlused) võivad salvestusele jääda.

HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED

Õppeprotsessis täidavad õpilased praktilisi ja situatsioonilisi ülesandeid või iseseisvaid töid, saades õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet.

Praktilisi tunde hinnatakse õpetaja poolt igapäevaselt. Kokkuvõtvaid sh hindelisi töid on kokku 5. Sooritatud praktilise töö hinded kantakse õppepäevikusse. Hinnete süsteem: suurepärane (5), hea (4), rahuldav (3), mittetunnustav (2). Mittetunnustava hinde saamisel on õppija kohustatud selle parandama õpetajaga kokkuleppel. 

1. Praktilised situatsioonilised ülesanded (hindamine kontaktõppes või simulatsioonis)
Hindamismeetod: situatsiooni lahendamine praktilises õppekeskkonnas
Hindamiskriteeriumid:
– õppija lahendab praktilise olukorra vastavalt antud juhistele;
– tegevus on eesmärgipärane, loogiline ja vastab kutsestandardile;
– õppija suudab oma valikuid põhjendada.
2. Kursuse lõputest
Hindamismeetod: kirjalik test, avatud küsimustele vastamine
Hindamiskriteerium: 
–  õppija vastab õigesti vähemalt 75% küsimustele ja suudab oma valikuid põhjendada ning siduda kursuse jooksul õpituga.
3. Esmaabi test.
Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija vastama õigesti vähemalt 80% küsimustest.
4. Toitumishügieeni test.
Hindamiskriteerium: eduka sooritamise jaoks tuleb õigesti vastata vähemalt 80% küsimustele.

KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED

Õppija loetakse kursuse lõpetanuks, kui:

  • on osalenud vähemalt 75 % teoreetilistest ja praktilistest tundidest;
  • on saanud kõikidel praktilistel töödel vähemalt „rahuldava“ hinde;
  • on sooritanud edukalt kõik testid ja ülesanded vastavalt hindamiskriteeriumidele.

VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID

TUNNISTUS väljastatakse, kui õpingute lõpetamise nõuded – kirjalik test, praktilised ülesanded ja 75% õppetundides osalemine on hindamiskriteeriumitele vastavalt täidetud. 

TÕEND väljastatakse juhul, kui õppija ei saavutanud kõiki õpitulemusi, kuid osales õppetöös.
Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes auditoorsetes tundides.

KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE

Hind: 2494,90 € (Hind sisaldab käibemaksu)

Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust

REGISTREERIMINE

Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:

1) kursuse registreerimisvormi küljetulbal.
2) e-postiga aadressile arikoolitus@gmail.com
3) helistades numbrile +372 559 84 808

Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:

  • Õpilase ees- ja perekonnanimi
  • Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
  • Kursuse nimetus
  • Õppekeel
  • Õppetöö alguse kuupäev
  • Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.

LISATEENUSED

Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda siin;

*Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.

Add to Wishlist
Kestus: 240

REGISTREERIMINE:

Nimi*
Hidden
Hidden
DD slash MM slash YYYY
This website uses cookies and asks your personal data to enhance your browsing experience.