Eakate hooldustöötaja

- abistab abivajajat elamistoimingutes ja viib läbi hooldustegevusi
- korraldab majapidamistööde läbi viimise
- mõistab eakate ja erivajadustega inimestega töötamise põhimõtteid ja eripära
- lähtub oma töös abivajajast kui tervikust ja tema vajadustest, jõuvarudest, toimetulekuvõimest ning tõekspidamistest iseseisvuse toetamisel
- järgib inimõigusi, kutse-eetikat ja võrdse kohtlemise põhimõtteid
- teeb koostööd ja suhtleb abivajaja, tema lähedaste, sugulaste ja teiste võrgustiku töötajatega;
Praktiline koolitus hõlmab: töötamine töökeskkonnas.
Aktiivloeng, arutelud, praktilised rollimängud, juhtumianalüüs, situtsioonülesanded, iseseisvad harjutused, probleemide lahendusülesaned, kirjalikud analüüsid. Praktika: Teoreetiliste teadmiste praktiseerimine reaalses keskkonnas.Ettevõtte praktika sooritatakse reaalses töökeskkonnas Tallinna haiglates ja hoolduskodudes.
Õppeprotsessi salvestamine (sealhulgas foto-, video- ja helisalvestamine) on lubatud ainult koolitaja ning kõigi nende osalejate eelneval nõusolekul, kelle isikuandmed (sh kujutis, hääl või ütlused) võivad salvestusele jääda.
- Abistamine elamistoimingutes ja hooldustegevuste läbiviimine
- Turvalise keskkonna korraldamine ja võimalusel kohandamine.
- Hooldustegevuste planeerimine ja tegemine.
- Tervislikust toitumisest teavitamine, toidukõlblikkuse ja toiduhügieeni jälgimine.
- Toitumise jälgimine.
- Riiete otstarbekuse ja mugavuse hindamine.
- Hügieeni- ja ilutoimingute juhendamine ning abistamine.
- Füüsilise, psüühilise ja sotsiaalse tegevuse taset aktiveerivate tegevuste toetamine.
- Hooldusega seotud toimingute läbiviimine.
- Ravimite hankimine.
- Õe abistamine õendustoimingute sooritamisel.
- Toimetulekut toetavate rehabilitatsiooni-, sotisaal- ja tervishoiuteenuste korraldamine.
- Toetamine ja abistamine abivajaja väärika elu korraldamisel ja võimalikult kõrge elukvaliteedi saavutamisel.
- Lähedaste toetamine ja juhendamine surija hooldusel või surija hooldamine.
- Majapidamistööde korraldamine
- Pesu- ja puhastusteenuste tegemine.
- Majapidamises vajalike tööde korraldamine.
- Töö eakatega
- Füüsiliste, psüühiliste ja sotsiaalsete muutuste mõju hindamine.
- Igapäevaelus toimetuleku abistamine ja juhendamine.
- Terviseprobleemide märkamine.
- Töö erivajadustega inimestega
- Probleemide hindamine ja nendele lahenduste leidmine.
- Abivahendite kasutamise juhendamine.
- Toetamine rehabilitatsiooniplaani täitmisel.
- Suhtlemine
- Probleemidega tegelemine ja lahendamine.
- Suutlikkuse hindamine suhtlusvõrgustikuga suheldes.
- Konfliktsete olukordade märkamine ja lahenduse leidmine.
- Suhtlemine erineva positsiooni, kultuuritausta ja maailmavaatega inimestega.
- Konfliktide ennetamine.
- Esmaabi andmine
- Tervisliku seisundi määratlemine.
- Esmaabi andmine haigushoogude, õnnetusjuhtumite ja traumade korral.
- Elustamine.
- Meeskonnatöö korraldamine ja juhendamine
- Meeskonnatöö korraldamine.
- Kolleegide toetamine.
- Töö delegeerimine.
Iseseisev töö “Toiduhügieen”
Õppija osaleb vähemalt 90% õppetööst.
Hindamismeetod:
– Lõputest
Hindamiskriteeriumid: lõputest loetakse sooritatuks, kui õppija on andnud õigeid vastuseid vähemalt 75% lõputestis esitatud küsimustele.
– Esmaabi
– Toiduhügieen
_______________________
Programmi viimane heakskiitmine: 21.09.2023г.
Number dokumendihaldussüsteemis: Ar/23-34