Koristusäriga alustamise koolitus
Koristusettevõtte kursus valmistab teid ette oma koristusfirma asutamiseks, õpetab, kuidas kliente ligi meelitada, seadmeid valida, personali tööd korraldada ning standardeid järgida. Saate praktilisi nõuandeid ja uurite edukaid näiteid kindla alustuse ja oma äri arenguks. Samuti õpite koostama tõhusat äriplaani, et saada võimalikku rahastust Töötukassast.
ÕPPEKAVA RÜHM
Valdkond: Ärindus, haldus ja õigus
Suund:Ärinduse ja haldus
Rühm: Juhtimine ja haldus
ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Kutsestandardid: Väikeettevõtja, tase 5
KOOLITUSE EESMÄRK
Anda osalejatele teadmised ja praktilised oskused puhastusteenuste ettevõtte käivitamiseks ja juhtimiseks. Programm keskendub koristusäri planeerimisele, turundusele ja müügile, personalijuhtimisele ja klienditeenindusele. Kursus rõhutab professionaalsete puhastusmeetodite kasutamist, spetsialiseeritud seadmete valikut ning strateegiaid kliendibaasi suurendamiseks.
KOOLITUSE TULEMUS
Koolituse lõppemisel õppijad:
- Valdab professionaalsete koristuskeemiate ja tarvikute kasutamist ning tunneb erinevaid puhastusmeetodeid.
- Teab mis on puhastusainete PH ning erinevaid pinnakattematerjale.
- Omandab oskused töötajate värbamiseks, koolitamiseks ja juhtimiseks.
- Oskab luua motiveeriva töökeskkonna ja teab, kuidas meeskonnas tõhusalt konflikte lahendada.
- Töötab välja ja viib ellu turundusstrateegiaid, kasutades digitaalseid vahendeid klientide leidmiseks ja hoidmiseks.
- Tunneb klienditeeninduse põhitõdesid ning oskab pakkuda kvaliteetset klienditeenindust, arvestades klientide vajaduste ja ootustega.
- Omandab teadmised tööohutuse ja -tervishoiu normidest ning oskab töökeskkonnas tööohutuse riske maandada.
SIHTGRUPP
Kõik, kes soovivad alustada puhastusteenuste pakkumisega või on puhatsusteenuste ettevõtte asutamisele mõelnud.
Isikud, kes on juba tegutsenud koristusvaldkonnas töötajatena ja soovivad nüüd alustada oma äriga, kuid vajavad ettevõtte käivitamiseks ärilisi teadmisi.
TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Keskharidus
KOOLITUSE ÜLDINE MAHT
Õppe kogumaht on 160 akadeemilist tundi, neist:
100 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
30 akadeemilist tundi praktilist õpet,
30 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.
Teoreetiline õpe hõlmab: loenguid, arutelusid, olukordade modelleerimist, teadmiste kinnistamist.
Praktiline õpe sisaldab: situatsioonülesanded, oskus töötada erinevate puhastusainetega ja -masinatega, praktiline õpe reaalses töökeskkonnas.
Iseseisev töö hõlmab: koduseid ülesandeid, teadmiste kinnistamist, situatsioonülesannete lahendamist, koristusäri kava koostamist.
ÕPPESISU
MOODUL 1. Puhastusteenuste äri alustamise ja juhtimise alused (15 akadeemilist tundi)
– Sissejuhatus puhastusteenustesse ja ettevõtte ajalugu.
– Turu- ja konkurentsianalüüs Harjumaa ja Tallinna näitel.
– Töövormi valik. Võimaluste hindamine iseseisvaks tööks või töötajate palkamiseks.
– Seadmete ja materjalide valik. Vajalike ressursside määratlemine, nende ostmise või rentimise vajadus.
– Logistika ja ladustamine. Ladustamisvõimaluste hindamine ja nende mõju operatiivsele efektiivsusele.
MOODUL 2. Äri juriidilised ja finantsalused (20 akadeemilist tundi)
– Ettevõtte nime ja tegevuskoha valik.
– Tutvumine ettevõtlusvormidega (FIE, TÜ, UÜ, OÜ, AS) ja arutelu osakapitali nõuete ning ettevõttekontode avamise protsessi üle.
– Riigiasutuste roll ettevõtlustegevuse reguleerimisel, litsentside ja lubade saamise nõuded.
– Ettevõtjate juriidiline vastutus, tagatiste ja garantiide liigid lepingute kindlustamiseks.
– Tööõigus: lepinguliigid, osapoolte õigused ja kohustused, töötajate registreerimine, Maksu- ja Tolliamet (EMTA).
– Töötajate ettevalmistamine tööks, sealhulgas ohutuseeskirjad ja teenindusstandardid, ning klientide kvaliteetse teenindamise tähtsus.
– Riskiallikate tuvastamine.
MOODUL 3. Professionaalse puhastuse alused (20 akadeemilist tundi)
– Puhastusinventari ja -seadmete ülevaade.
– Puhastusteenuste liigid: jooksev puhastus, suurpuhastus, eripuhastustööd.
– Puhastusmeetodid erinevates ruumides (eluruumid, kontorid, tootmis- ja meditsiiniruumid).
– Ohutusnõuded ja isikukaitsevahendite kasutamine puhastamisel, vigastuste ja kutsehaiguste ennetamine, ergonoomika puhastusprotsessis.
– Tööohutuse ja töötervishoiu korraldamine töökohal.
MOODUL 4. Turunduse ja müügijuhtimise võtmeaspektid (15 akadeemilist tundi)
– Turundusplaani koostamine. Turundusstrateegia väljatöötamine, sealhulgas turuanalüüs ja sihtrühmade määratlemine.
– Konkurentsieeliste loomine.
– Tarbijanõudluse suundumuste uurimine ja tootevaliku laiendamise strateegiline planeerimine.
– Müügitehnikad, sealhulgas interneti ja telefoni kasutamine. Müügiprotsess algusest lõpuni, sealhulgas veenmistehnikad ja järelteenindus.
– Reklaamistrateegiad ja ärieetika põhimõtted. Efektiivsete reklaamikampaaniate loomine sotsiaalmeedias, eetikanormide järgimine turunduses ja müügis.
– Kliendisuhtluse etapid: alates esimesest kontaktist ja veenmisest kuni tehingu eduka lõpuni ja kvaliteetse järelteeninduse tagamiseni.
MOODUL 5. Raamatupidamise alused (20 akadeemilist tundi)
– Raamatupidamisseaduse ülevaade. Peamised punktid ja nõuded, mis puudut
avad väikeettevõtete raamatupidamist.
– Põhivara planeerimine ja ettevalmistamine, sealhulgas kulud rendile, seadmetele ja muudele vajalikele ressurssidele.
– Seadmete soetamise kulud, ruumide rent ja muud kapitalikulud.
– Finantsaruandluse struktuur ja sisu.
– Eesti maksusüsteem.
MOODUL 6. Ettevõtlustegevuse korraldamise kulud (20 akadeemilist tundi)
– Töötukassa ja koolituspartneri roll ettevõtjate toetamisel, sobivate spetsialistide otsimisel, äriplaani ja algettevalmistuste koostamisel. Töötukassa toetuse saamise võimalus kuni 6000 eurot.
– Käibekapitali rahastamine: käimasolevate tootmiskulude katmine materjalidele, haldusele, müügile ja personalile.
– Igakuised isiklikud kulud: ettevõtja palgakulud, mis on olulised tema isikliku elustandardi säilitamiseks äri alustamise perioodil.
MOODUL 7. Ettevõtlustegevuse korraldamise kulud ja äriplaani koostamine (20 akadeemilist tundi)
– Töötukassa ja koolituspartneri roll ettevõtjate toetamisel, sobivate spetsialistide otsimisel, äriplaani ja algettevalmistuste koostamisel. Töötukassa toetuse saamise võimalus kuni 6000 eurot.
– Puhastusteenuste äriplaani koostamise alused ja Töötukassa finantstoetuse saamine ettevõtte eduka käivitamise algseteks kuludeks.
– Töötukassa äriplaani vorm.
– Erinevate strateegiate ja taktikate hindamine toetuse saamiseks ning eduka äri alustamise ja arendamise jaoks, sealhulgas võimalused puhastusteenuste äri alustamiseks Tallinnas.
– Ärikeskkonna analüüs: välistegurid.
– Taotluse esitamine finantstoetuse saamiseks Töötukassas.
– Äriplaani kirjutamine.
*Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord määratakse kindlaks õppeplaaniga, mis antakse õpilasele enne koolituse algust.
ÕPPEJÕU KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetatavas valdkonnas, koolitajakogemus.
SOOVITATAV MATERJALID
Riigi Teataja 2. Kutsestandard Väikeettevõtja, tase 5
Ettevõtja – info riigiportaalis www.eesti.ee
Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsioon
5. Tööhõiveprogramm 2024–2029
6. Alustava ettevõtja abc: Töötervishoid, tööohutus ja töösuhted.Koostajad: Silja Soon, Niina Siitam Kaasautorid: Meeli Miidla-Vanatalu, Kaia Taal, Rein Reisberg, Kristel Plangi, Indrek Avi
7. Puhastusteenindus, Endla Kuura
8..Puhastusteenindaja kutse-eetika https://www.kutseregister.ee/ctrl/et/Standardid_Lisa/downloadFile/11025078
ÕPPEPROTSESS
ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID
Ärikool õppekeskuse õppeklassid asuvad Tallinnas aadressil Vilmsi 47. Kõik kasutatavad õppeklassid vastavad tööohutuse ja töötervishoiu nõuetele, nad on piisava valgustusega, üldventilatsiooni ja konditsioneeridega. Õppeklassid on varustatud kaasaegsete õppevahenditega ( ekraan, dataprojektor, arvuti, tahvel jne). Õpperuumides on Internet, WI-Fi on koolitusel osalejatele tasuta. Mugavaks pikaajaliseks viibimiseks on õppekeskuses olemas abiruumid – garderoob, tualetid, köögiblokk kohvimasinaga, soe ja külm vesi, mikrolaineahi toidu soojendamiseks, nõudepsumasin, nõud ning kohvi- ja teetarvikud. Õppekeskuse lähedal on mõned ühistoitlustusettevõtted ja toidukauplus.
Õppekeskus asub liftita hoone teisel korrusel. Piiratud liikumisvõimega isikutele eraldi sissepääsu ei ole, kuid teatud juhtudel võime korraldada kursused mugavamas kohas või online’is. Palun pöörduge meie poole selle probleemi lahendamiseks.
Lokaut olukorra puhul ja muude vääramatu jõu asjaolude korral või kokkuleppel Õppekeskusega võib õppetöö osaliselt toimuda distantsõppena (ZOOM, MS, TEAMS).
ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetiliste ja praktiliste õppuste vormis, mis on ühendatud õppekava teemade kaupa. Õppemeetodid: aktiivsed loengud, diskussioonid, rühmatööd, situatsioonide modelleerimine ja lahendamine, rolliülesanded, vajaduse korral töö temaatilise tarkvaraga.
ÕPPEMATERJALID
Õppejõu algatusel võidakse koolituse ajal anda õpilastele jaotusmaterjale paberil ja/või elektroonilisel kujul, videomaterjale ja/või õppefilme. Õppematerjalid on kõikidele õpilastele tasuta.
Enamikul juhtudel võivad õpilased teha foto- ja videosalvestusi, kui see ei lähe vastuollu õpetaja nõudmistega autori materjali konfidentsiaalsuse tagamiseks.
HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED
Õppetöö käigus täidavad õpilased praktilisi ja situatsiooniülesandeid või iseseisvaid ülesandeid, saades nende kaudu õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet.
Praktilist koolitust hindab iga päev koolitaja. Hindeid antakse sooritatud praktiliste tööde eest koolitus päevikus. Hindamissüsteem: suurepärane (5), hea (4), rahuldav (3), mitterahuldav (2). Mitterahuldava hinde korral on õpilane kohustatud seda kokkuleppel koolitajaga parandama.
Lõputunnistusele lubatakse üliõpilased, kes on osalenud vähemalt 75% kursusest, on saavutanud kavandatud õpiväljundid ja kellel ei ole õppepäevikus mitterahuldavaid hindeid.
Õppetöö lõpul sooritab õpilane kokkuvõtva atestatsioonina eksami:
– teoreetilise testi paberkandjal või elektroonilisel kujul.
– praktiline ülesanne, mis näitab kandidaadi oskusi.
Lõpueksam loetakse sooritatuks, kui õpilane on õigesti vastanud vähemalt 80% testiküsimustest ja sooritanud praktilise ülesande hindega “rahuldav” või kõrgem.
VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst 75% ulatuses ning kes on saavutanud õppekavas kehtestatud tulemused ja edukalt sooritanud atesteerimise, antakse välja vastav Sertifikaat.
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst vähemalt 50% ulatuses, kuid ei ole läbinud õppetööd õppekavas nõutud mahus või ei ole sooritanud atestatsiooni ning ei ole saavutanud õppetöös ettenähtud tulemusi, väljastatakse päringu korrral Tõend õppetööst osavõtu kohta, näidates ära läbitud õppemahu.
KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE
HIND: 2045 € + KM
Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust.
REGISTREERIMINE
Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:
1) kursuse registreerimisvormi küljetulbal.
2) e-postiga aadressile arikoolitus@gmail.com
3) helistades numbrile +372 559 84 808
Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:
-Õpilase ees- ja perekonnanimi
-Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
-Kursuse nimetus
-Õppekeel
-Õppetöö alguse kuupäev
-Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.
LISATEENUSED
Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda siin >>
*Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.
Programmi viimane heakskiitmine: 15.11.2024a.
Number dokumendihaldussüsteemis: Ar/24-132